Să mă scuzați, eu nu mai pot să tac.
Am atâtea lucruri de zis și si mai multe să fac.
Între noi fie vorba, m-am cam săturat
În loc să-mi fac viața, dupa voi să fac curat.

Sunteți chiori sau ce naiba se-ntamplă cu voi?
Vă vreți salvați, dar vă pișați pe eroi!
Oamenii tineri nu sunt groapa ta de gunoi.
Mai bine fă pași și dă-ne speranța-napoi!


miercuri, 25 ianuarie 2017

Noapte de unire fără prihană

Vreau ca poeziile mele să conțină nume
Visez ca poezia mea să ofere referințe
Mi-ar plăcea ca vorbele bune să răsune
Iar pămîntenii să nască din nou credințe.

Mă gândesc că nu suntem aici întâmplător
Și nu degeaba în unele treburi avem mai mult spor
Îmi inchipui că magia încă există,
Ascunzându-se mereu de nicioadată.
Mă încântă ideea de a flutura o batistă
Sunt deschis la închideri de poartă.

Îmi propun să trăiesc,
Normal. Uman. Fericit.
Îmi propun să fiu iubit!
Îmi propun să-i iubesc pe toți cei care din întâmplare se opun
Îmi propun să spun!
Ce multe propuneri pentru un singur paragraf.
În România nu e voie să se pună praf!

Vreau să vă vorbesc despre oameni de valoare.
Vreau să vă vorbesc despre Soare!
Astă seară, dragii mei prieteni
Am să vă rog să stați țepeni!
Fără gâlceavă, fără prostii.
În seara asta vreau ca tot ce-ți propui să fii!
Arată-mi, doar din corp și din suflet, tu cine ești!
Și pe meleagurile noastre de ce poposești?
Ce-ți place aici?
Ce-ți place să faci?
Vorbește și tu, dacă poți să nu taci.
Gândește-te doar de câte ori ai vrut să spui
Și asta nu păsa nimănui!
Gândește-te, ce-i mai rău? Să nu conteze că ai avut un lapsus, pentru că oricum nu te băga nimeni în seamă
Sau să nu conteze că tocmai te-ai făcut de râs pentru că oricum nu te băga nimeni în seamă?

Asta așa, ca o paranteză
Potrivită ca ipoteză
A unui lucru cuvântat de un mare filozof în mulțime
Care le zice rar, dar când le zice, le zice bine!
Se numește Bitză,
Și-l cunosc de la grădiniță
Este băiețaș și și-o arde finuț
Dacă ar fi să aibă un prieten imaginar,
Ar avea un căluț.

Și revenind la voi, prieteni dragi mie
Și la a noastră seară de unire-n poezie
Am să vă-ntreb:
De ce vă treziți voi zi de zi?
Pentru ce, cine veți fi?
Încotro vă merge drumul
Și dacă ați avea dreptul
Ați știi unde trage tunul?
Ați fi pregătiți să fiți
Colo unde vă doriți
Cu ce-aveți acum și știți?
Ochii-s ce-i mai buni profesori
Du-i pe unde poți și-apuci.
Urcă-te și pe butuci!
Sări cât poți,
Înfruntă vântul
Dute încotro e cântul
Joacă când ți se dă dreptul
Când ai chef, schimbă subiectul!
Dă din tine ființire
Și secundă și sudoare!
Du-ți ochii pe unde-i rău
Du-te și să urli-n hău!
Suge țurțurii de gheață
Atârnați miercuri în piață,
Sărută-ți în loc mireasa
Zugrăvește-ți roșu casa.
Uită-te ce mișcă-n nișă
Apoi du-te, ia o fișă
Și scrie ce-ți vine-n gând.
Poezie, vorbă, cânt.
Vrăjeală sau porcării.
Tot ce vrei acum să fii.

Iar apoi ia microfonu
Și ridică sus balonu,
Fi cu băgare de seamă
Și șutează fără teamă.
Iară voi ce-l urmați.
Atent să-l analizați!
Și când gata a gătat
L-ați prins și l-ați continuat.
C-a-ntro singură poveste
Care se-ntâmplă și este! :)


Niciun comentariu: